بیوگرافی برایان می

4 سال پیش
بیوگرافی برایان می
2.7/5 - (4 امتیاز)

بیوگرافی برایان می به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

برایان می (به انگلیسی: Brian May) زادهٔ ۱۹ ژوئیه ۱۹۴۷ آهنگ‌ساز، خواننده و گیتاریست انگلیسی است.

زندگینامه برایان می 

بیوگرافی برایان می

فعالیت هنری

برایان می، گیتاریست گروه کویین یکی از بهترين گيتاريست هاي جهان است. مردم از سولوهایی که در آهنگ‌های معروف کویین می‌نواخت لذت می‌بردند. همان آهنگ‌هایی که با واکمن گوش می‌کردیم. امروز تولد ۶۳ سالگی‌ این هنرمند است. جالب است که او دکترای فیزیک در شاخه‌ی علم نجوم را دارد و رییس دانشگاهی در شهر لیورپول نیز هست.

برایان گیتار معروفی دارد که گفته می‌شود آن‌را در خانه و با دستان خودش ساخته است. نام این گیتار Red Special است. او علاوه بر انواع گیتار، سازهایی مانند بانجو، باس، گیتار دوازده سیم، کی‌برد، پیانو و هارپ را نیز می‌نوازد. برایان در مواقع اضطراری خواننده نیز هست. او هم‌چنین به‌عنوان ترانه‌نویس و تهیه‌کننده شناخته می‌شود.

تولد

برایان می با نام اصلی «برایان هارولد می» در تاریخ ۱۹ جولای ۱۹۴۷ متولد شده است. او که تنها فرزند والدینش بود در شهر همپتون انگلیس به‌دنیا آمد. برایان از کودکی به موسیقی علاقه داشت و اولین گروه موسیقی خود را در دوران مدرسه تشکیل داد و هم‌زمان با پرداختن به موسیقی، از درس نیز غافل نشد و در ریاضی و فیزیک شاگردی نمونه بود.

برایان در اواخر دهه‌ی ۶۰ با گروهی به نام Smile کار حرفه‌ای موسیقی خود را شروع کرد. راجر تیلور (درامر گروه کویین) نیز همراه با برایان در همین گروه کار می‌کرد. جالب است که برایان برای تشکیل یک گروه موسیقی لحظه شماری می‌کرد و برای استخدام اعضای گروه به در و دیوار کالج آگهی چسبانده بود. در این هنگام، راجر تیلور که دانشجوی دندان‌پزشکی بود آگهی را دید و به‌عنوان درامر به گروه برایان پیوست. آن‌ها که ۳ نفر بودند به مدت ۲ سال فعالیت کردند و در این مدت ۹ آهنگ را ضبط و عرضه کردند.
نفر سوم گروه Smile، تیم استافل نام داشت. تیم با پسری به نام «فرخ بلسارا» دوست بود و فرخ از طرف‌داران دوآتشه‌ی گروه Smile شد.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی مهرانه مهین ترابی
=

فرخ بلسارا همان فردی مرکوری معروف، خواننده‌ی حنجره اپرایی گروه کویین بود! بعد از پیوستن فرخ به گروه Smile، تیم استافل این گروه را ترک کرد و فرخ (فردی) با همراهی برایان می و راجر تیلور تصمیم گرفتند که نام Smile را به کویین تغییر دهند.
گروه کویین در سال ۱۹۷۱ به طور رسمی آغاز به کار کرد و برایان می در این گروه علاوه بر نواختن گیتار، به‌عنوان هم‌خوان و در موارد معدودی خواننده، فردی مرکوری را همراهی می‌کرد. اجراهای سولوی برایان می در تعدادی از مشهورترین قطعات کویین مانند We Will Rock You، Killer Queen، I Want It All، Who Wants To Live Forever و بالاخره آهنگ محبوب Bohemian Rhapsody از به‌یاد ماندنی‌ترین اجراهای گیتار در دهه‌های ۷۰ و اوایل دهه‌ی ۸۰ میلادی هستند.

مشهور شدن

برایان می بعد از مرگ فردی مرکوری و انحلال گروه کویین، دوره‌ای انفرادی را در موسیقی خود تجربه کرد. او در سال ۱۹۹۲ با تاسیس گروهی با نام «گروه برایان می» (The Brian May Band) آلبوم‌هایی را عرضه کرد که موفق بودند. وی حدود یک دهه بعد و در سال ۲۰۰۴ گروه کویین را با همراهی راجر تیلور درامر این گروه و «پال راجرز» از نو تشکیل داد و تورهایی را در نقاطی از جهان برگزار کردند.
برایان می توانایی این را دارد که به سبک‌ها و استایل‌های مختلفی گیتار بنوازد. وی آهنگ‌سازی را از هنگام فعالیت در گروه Smile آغاز کرده است.

در سال ۲۰۰۷ هنرنمایی برایان در Bohemian Rhapsody با رای خوانندگان مجله‌ی دنیای گیتار (Guitar World) به‌عنوان بیستمین تک‌نوازی برتر در میان ۱۰۰ تک‌نوازی گیتار از تمام دوران‌ها انتخاب شد.
جالب توجه است که برایان می با کمک گیتار منحصر به فرد خود Red Special که در تمام دنیا بی‌نظیر است، قادر به خلق و اجرای افکت‌های صوتی عجیب و غیرمعمولی‌ست که تاکنون شنیده نشده. او حتی می‌تواند از آن گیتار قرمز وفادارش صدای یک ارکستر را دربیاورد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی هومن جعفری (کامران و هومن)

در پایان گفتنی است که این موزیسین و فیزیک‌دان نجوم،

در زمینه‌ی حمایت از حقوق حیوانات و اشاعه‌ رفتار خوب با این

مخلوقات نیز فعالیت‌های گسترده‌ای دارد.

تولد

۱۹ ژوئیه ۱۹۴۷ (۷۲ سال)
ملیت

تویکن هم، لندن، انگلستان
سبک‌(ها)

هارد راک، هوی متال
سال‌های فعالیت

۱۹۶۴ تاکنون
ناشرین

هالیوود رکوردز، پارلفون رکوردز

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی برایان می
2.7/5 - (4 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه