بیوگرافی میکل‌آنجلو آنتونیونی

4 سال پیش
بیوگرافی میکل‌آنجلو آنتونیونی
Rate this post

بیوگرافی میکل‌آنجلو آنتونیونی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 میکل‌آنجلو آنتونیونی فیلمنامه‌نویس و کارگردان ایتالیایی است که با ساخت مستندهای خود در دهه ۴۰ میلادی، به رشد و توسعه نئورالیسم ایتالیا کمک شایانی کرد. فیلم های بلند بعدی آنتونیونی، که در آنها او از نئورالیسم دوری کرد و به بیان اظهارات شخصی‌تر پرداخت، در بین مخاطبان بحث برانگیز و در میان فیلمسازان جوان تر بسیار تاثیرگذار بود.

زندگینامه میکل‌آنجلو آنتونیونی

بیوگرافی میکل‌آنجلو آنتونیونی

فعالیت هنری

این فیلم های آرام که اغلب مبهم بودند، مضامینی چون مقابله با از خود بیگانگی، بی‌قراری و تمایلات جنسی در زندگی مدرن داشتند. نخستین فیلم بلندی که آنتونیونی کارگردانی آن را بر عهده داشت، فیلم “وقایع نگاری یک عشق” در سال ۱۹۵۰ بود. او در سال ۱۹۶۰، فیلم “ماجرا” را کارگردانی کرد. فیلم ماجرا که بسیاری آن را شاهکار آنتونیونی می‌دانند، فیلمی ست که زبان سینما را دگرگونی و تازگی داد. اگرچه این فیلم در آغاز با شکست روبرو شد، اما در سال ۱۹۶۱ در نظرسنجی مجله معتبر انگلیسی از منتقدین فیلم در سراسر جهان، پس از فلم همشهری کین اورسن ولز،به عنوان دومین فیلم برتر انتخاب شد.

این فیلم اولین فیلم از سه گانه آنتونیونی است که بعدا با ساخت فیلم های “شب(۱۹۶۱)” و “کسوف(۱۹۶۲)” تکمیل شد. پس از آن او در سال ۱۹۶۴ نخستین فیلم رنگی‌اش با عنوان “صحرای سرخ” را کارگردانی نمود. آنتونیونی در دهه ۶۰ با ساخت فیلم هایش صاحب شهرت شده بود و آثار او در جشنواره های مختلف اکران و مورد بحث و تحسین منتقدین سینما قرار می گرفت. او در سال ۱۹۶۶ کارگردانی نخستین فیلم انگلیسی زبان خود بنام ” آگراندیسمان” را بر عهده داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی روژان آریامنش

پس از موفقیت این فیلم، او تصمیم به ساخت فیلم پرهزینه “قله زابریسکی” این بار در هالیوود گرفت؛ اما علی رغم تلاش زیاد او این فیلم با شکست روبرو و زیانی بزرگ بر او وارد شد. با وقفه ای پنج ساله، آنتونیونی در سال ۱۹۷۵ فیلم “مسافر” را کارگردانی کرد. او با کارگردانی این فیلم که یکی از بهترین فیلم های دهه ۷۰ بود، توانست مجددا اعتبار گذشته را بدست آورد. فیلم های دیگر او عبارتند از: “شناسایی یک زن(۱۹۸۲)” و “آنسوی ابرها(۱۹۹۵، بر اساس کتابی از داستان های کوتاه خودش)”

زندگی شخصی

بیوگرافی میکل‌آنجلو آنتونیونی در ۲۹ سپتامبر ۱۹۱۲ در خانواده ای ثروتمند در شهر فرارا در سواحل غربی ایتالیا بدنیا آمد. او پس از دوران دبیرستان، در دانشگاه بلونیا به تحصیل پرداخت و به نوشتن نقد فیلم می‌پرداخت. او یکی از پایه گذاران گروه نمایش در دانشگاه بود و در همین دوران نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی آنها را انجام داد. سپس او در ۲۸ سالگی به رم نقل مکان کرد و در انجا با روبرتو روسلینی آشنا شد و به همکاری با او مشغول گردید.

او در سال ۱۹۴۳ کارگردانی اولین فیلم خود را آغاز کرد اما در طول جنگ جهانی دوم و بدست سربازان آلمانی بخش های زیادی از این فیلم از بین رفت. آنتونیونی در ۱۳۵۴ با پیشه خبرنگار به جشنواره جهانی فیلم تهران آمد و با پذیرایی بسیار دوستداران کارهایش در ایران روبرو شد. او دوبار اقدام به ازدواج کرد و سرانجام در ۳۰ ژوئیه سال ۲۰۰۷ در سن ۹۴ سالگی در خانه شخصی اش در رم درگذشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ایلیا کیوان

تاریخ تولد:
۲۹ سپتامبر ۱۹۱۲، فرارا، ایتالیا
تاریخ مرگ:
۳۰ ژوئیهٔ ۲۰۰۷، رم، ایتالیا
همسر:
انریکا آنتونیونی (ازدواج ۱۹۸۶–۲۰۰۷)، Letizia Balboni (ازدواج ۱۹۴۲–۱۹۵۴)
کتاب‌ها:
The architecture of vision، That bowling alley on the Tiber
جوایز:
شیر طلایی، جایزهٔ هیئت داوران جشنوارهٔ فیلم کن، خرس طلایی

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی میکل‌آنجلو آنتونیونی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه