بیوگرافی یحیی توره

6 سال پیش
بیوگرافی یحیی توره
Rate this post

بیوگرافی یحیی توره به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
یحیی توره (فرانسوی: Hossein Yaya Touré؛ زادهٔ ۱۳ مهٔ ۱۹۸۳) بازیکن فوتبال اهل ساحل عاج است. وی برادر کوچکتر کولو مصطفی توره نیز می‌باشد.

زندگینامه یحیی توره

بیوگرافی یحیی توره

شروع فعالیت ورزشی

توره فوتبال اش را در سال ۱۹۹۶ در آکادمی جوانان ای‌اس‌ای‌سی میموزاز آغاز کرد. دو سال بعد به باشگاه کا.اس. کا بِه‌وه‌رن بلژیک پیوست و تا سال ۲۰۰۳ در این تیم ماند. در سال ۲۰۰۳ بطور قرضی به باشگاه متالوره دونتسک اوکراین پیوست. پس پایان مدت قراداد دوباره در همان سال به باشگاه سابق یعنی به‌وه‌رن بلژیک بازگشت. اما باشگاه متالوره اوکراین دست بردار او نبود و دوباره برای فصل ۲۰۰۵–۲۰۰۴ او را به خدمت گرفت.

حضور در المپیاکوس

یک سال بعد به باشگاه المپیاکوس پیوست و یک فصل در این تیم ماند. در این تیم بود که وی به عنوان یکی از جوانان آینده دار از شبکه یورو اسپورت انتخاب شد و همچنین لقب پاتریک ویرا جدید توسط برادرش حبیب به او داده شد. در آن سال باشگاه‌های بسیاری نظیر المپیک لیون، منچستر یونایتد، چلسی، بارسلونا، اورتون و آ. ث میلان خواهان وی شدند ولی خود او تمایل داشت تا در کنار برادرش حبیب در آرسنال بازی کند و به همین خاطر در سال ۲۰۰۵ به باشگاه آرسنال برای یک دوره تست رفت اما آرسنالی‌ها بازی او را نپسندیدند. در ژانویه ۲۰۰۶ وی از آرسنال بیرون آمد. وی در ۱۵ اوت ۲۰۰۶ به باشگاه ای‌اس موناکو پوست و یک فصل در این تیم ماند تا تجربه جدید را در لیگ دست اول فرانسه ملقب به لوشامپیونه داشته باشد. وی ۲۴ بازی برای موناکو انجام داد و ۵ گل زد و ۲ کارت زرد و ۱ کارت قرمز گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سامان آقازمانی

در ۲۶ ژوئن سال ۲۰۰۷ یحیی با قراردادی ۱۰ میلیون دلاری به باشگاه بارسلونا پیوست و تجربه‌ای جدیدی را در لالیگا اسپانیا آغاز کرد تا در کنار بازیکنان بزرگی همچون رونالینهو، و اتوو بازی کند. وی در بازی دوستانه‌ای که بارسلونا در سال ۲۰۰۷ در برابر اینتر انجام داد توانست اولین گل خود را برای تیم بارسلونا به ثمر برساند. توره در تاریخ ۲ ژوئیه ۲۰۱۰ با یک قرارداد پنج ساله به مبلغ ۳۰ میلیون یورو به منچستر سیتی پیوست.

افتخارات ورزشی یحیی توره

المپیاکوس

سوپر لیگ فوتبال یونان: ۰۶–۲۰۰۵
جام حذفی فوتبال یونان: ۰۶–۲۰۰۵

بارسلونا

لا لیگا: ۰۹–۲۰۰۸، ۱۰–۲۰۰۹
کوپا دل ری: ۰۹–۲۰۰۸
سوپر جام فوتبال اسپانیا: ۲۰۰۹
لیگ قهرمانان اروپا: ۰۹–۲۰۰۸
سوپرجام اروپا: ۲۰۰۹
جام باشگاه‌های فوتبال جهان: ۲۰۰۹

منچستر سیتی

لیگ برتر فوتبال انگلستان: ۱۲–۲۰۱۱، ۱۴–۲۰۱۳، ۱۸–۲۰۱۷
جام حذفی فوتبال انگلستان: ۱۱–۲۰۱۰
جام اتحادیه باشگاه‌های انگلستان: ۱۴–۲۰۱۳، ۱۶–۲۰۱۵
جام خیریه انگلستان: ۲۰۱۲

ساحل عاج

جام ملت‌های آفریقا: ۲۰۱۵

فردی

بازیکن فوتبال سال آفریقا: ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴
تیم منتخب اروپا اسپورت مدیا: ۱۴–۲۰۱۳
تیم سال پی‌اف‌ای: ۱۲–۲۰۱۱، ۱۴–۲۰۱۳
بازیکن فوتبال سال آفریقا – بی‌بی‌سی: ۲۰۱۳، ۲۰۱۵
بازیکن سال منچستر سیتی: ۱۴–۲۰۱۳
تیم برتر فصل به انتخاب کاربران: لیگ برتر فوتبال انگلستان ۱۵–۲۰۱۴

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی یحیی توره
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه