بیوگرافی هادی عقیلی

6 سال پیش
بیوگرافی هادی عقیلی
3.6/5 - (19 امتیاز)

بیوگرافی هادی عقیلی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
هادی عقیلی (زادهٔ ۲۵ دی ۱۳۵۹ در تهران) بازیکن فوتبال بازنشسته اهل ایران است. او یکی از بهترین مدافع‌های آسیا در سالهای بازی خود بوده است. او در یکم اردیبهشت ۱۳۹۶ با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود از فوتبال خداحافظی کرد.

زندگینامه هادی عقیلی

بیوگرافی هادی عقیلی

فعالیت ورزشی

شروع فوتبال با راه آهن
وی فوتبال خود را از تیم جوانان راه آهن آغاز نمود و بعد از سه سال حضور در تیم سایپا کرج به سپاهان پیوست. او با تیم سپاهان اصفهان بازی‌های ارزشمندی از خود به نمایش گذاشت و در مسابقات آسیایی و لیگ ایران یکی از مهره‌های تأثیرگذار تیمش بود. هادی عقیلی با تیم سپاهان اصفهان حضور در فینال‌های مختلف مانند سه جام قهرمانی لیگ برتر ایران و نایب قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را تجربه کرده است.

دعوت به تیم ملی

عقیلی از سال ۲۰۰۶ نیز به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد و توانست با عملکرد خوب خود جایگاه ثابت و مستحکمی را در قلب دفاعی ترکیب ایران به دست آورد. کنفدراسیون فوتبال آسیا اولین فهرست نامزدهای بهترین بازیکن سال ۲۰۰۹ را اعلام کرد که هادی عقیلی نیز یکی از نامزدهای دریافت جایزه بازیکن سال آسیا بود اما در لیست نهایی قرار نگرفت.

حضور در فوتبال قطر
عقیلی برای ادامه فوتبال خود در فصل ۲۰۱۲ به لیگ ستارگان قطر رفت و با باشگاه العربی قطر قرار داد بست. او ۲۰ بازی در لیگ و پنج بازی هم در لیگ قهرمانان آسیا برای این تیم انجام داد و حتی بازوبند کاپیتانی العربی را هم به بازوی خود می‌بست. وی فصل بعد به دیگر تیم لیگ ستارگان یعنی القطر پیوست و سال بعد نیز به تیم سابق خود یعنی سپاهان بازگشت و بار دیگر به همراه این تیم بار دیگر به مقام قهرمانی لیگ برتر ایران رسید. او هفت فصل پیاپی در این تیم حضور داشت و یکی از ارکان اصلی خط دفاعی این تیم به عنوان بازیکن و کاپیتان به شمار می‌رفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمدرضا رودکی

بازیکن سال آسیا
عقیلی در فصل ۲۰۱۱ و به عنوان بازیکن العربی قطر، نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن آسیا هم شد که سرور جباروف بازیکن تیم ملی ازبکستان که در آن موقع در الشباب عربستان بازی می‌کرد، با کسب ۱۰۰ امتیاز بهترین بازیکن آسیا شد و عقیلی با ۹۵ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و کیسوکه هوندا بازیکن ژاپنی که در آن فصل در زسکا مسکو روسیه بازی می‌کرد با ۸۷ امتیاز سوم شد.

افتخارات ورزشی

باشگاهی

لیگ برتر
قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۹-۱۳۸۸ به همراه تیم سپاهان اصفهان
قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۰-۱۳۸۹ به همراه تیم سپاهان اصفهان
قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۴-۱۳۹۳ به همراه تیم سپاهان اصفهان
نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۷-۱۳۸۶ به همراه تیم سپاهان اصفهان

جام حذفی
قهرمانی در جام حذفی ۸۵-۱۳۸۴ به همراه تیم سپاهان اصفهان
قهرمانی در جام حذفی ۸۶-۱۳۸۵ به همراه تیم سپاهان اصفهان

لیگ قهرمانان آسیا
نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۷ به همراه تیم سپاهان اصفهان

جام شیخ جاسم قطر
قهرمانی در جام شیخ جاسم ۲۰۱۱ به همراه تیم العربی قطر

ملی

قهرمانی فوتبال غرب آسیا
قهرمانی در مسابقات فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۸ به همراه تیم ملی فوتبال ایران
نایب قهرمانی در مسابقات فوتبال غرب آسیا ۲۰۱۰ به همراه تیم ملی فوتبال ایران

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی هادی عقیلی
3.6/5 - (19 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه