بیوگرافی شیث رضایی

6 سال پیش
بیوگرافی شیث رضایی
Rate this post

بیوگرافی شیث رضایی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
شیث رضایی خنکدار (۱۳ فروردین ۱۳۶۳ در ساری با ریشهٔ سوادکوهی) بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و خواننده ایرانی است. او سابقه کاپیتانی در تیم پرسپولیس و بازی در رده‌های مختلف تیم ملی را دارد.

زندگینامه شیث رضایی

بیوگرافی شیث رضایی

فعالیت ورزشی و هنری

شیث رضایی پس از خداحافظی زودهنگام از فوتبال، از اواخر سال ۹۴ فعالیت هنری خود را آغاز کرد. در کارنامه هنری او سابقه همکاری با هنرمندانی چون آرش عدل پرور (آرش AP)، مهدی دارابی، علیرضا طلیسچی، رضا شیری و مسعود صادقلو به چشم می‌خورد.

او از فصل ۸۳ عضو تیم پرسپولیس تهران بود. وی در نیم فصل دوم سال ۸۶–۸۷، به دستور افشین قطبی سرمربی تیم پرسپولیس از این تیم اخراج شد. این اخراج به معنای بازیکن آزاد اعلام شدن او نبود، شیث رضایی از حضور در تمرینات پرسپولیس و مسابقات منع شد. پس از دربی شصت و نهم، او به دلایل نامعلومی توسط علی دایی، سرمربی پرسپولیس کنار گذاشته شد اما به دنبال سه شکست پیاپی این تیم در لیگ برتر و دریافت ۷ گل در دو بازی، دایی بالاخره موافقت کرد که کاپیتان تیمش مجدداً در تمرینات حاضر شود.

حضور در تیم ملی

وی در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ عضو تیم ملی امید بود. وی در مهر ۱۳۸۵ برای شرکت در تورنمنت تدارکاتی LG، به تیم ملی دعوت شد. او اولین بازی ملی خود را در مقابل عراق در ۱۲ مهر ۱۳۸۵ انجام داد و در این دیدار توانست نخستین و تنها گل ملی خود را به ثمر برساند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نصرالله عبداللهی

فعالیت هنری
شیث رضایی بیست و یکم دی ماه ۹۴ اولین قطعه رسمی خود را با نام باید بدونی را منتشر کرد. دومین آهنگ شیث رضایی همه جا اسم توئه نام دارد که به یاد دو همبازی سابق او در پرسپولیس، هادی نوروزی و مهرداد اولادی خوانده شده‌است. آثار منتشر شده از شیث رضایی به ترتیب تاریخ انتشار عبارتند از:

۱- باید بدونی

۲- همه جا اسم توئه

۳- تو فکرتم

۴- پُرِ احساس

۵- کم آوردم بیا

۶- حباب

۷- ای کاش

۸- عاشق که میشی

حاشیه ها

جریمه هنگام بازی برای پرسپولیس

در هفته دوازدهم فصل۱۳۹۱–۱۳۹۰ وی پس از گلزنی پرسپولیس تهران به داماش گیلان شیث رضایی و محمد نصرتی حرکتی با انگشت دستان خود به عنوان شوخی انجام دادند. ولی‌الله حسنی یکی از قضات دادگاه کیفری استان تهران خواستار حبس و شلاق محمد نصرتی و شیث رضایی، به دلیل حرکتی که وی «غیراخلاقی» نامید شد.

این حرکت وی علاوه بر رسانه‌های ایران در رسانه‌های خارج از ایران نیز بازتاب داشت. شبکه فاکس نیوز و خبرگزاری فرانس پرس اخبار این اتفاق و محرومیت محمد نصرتی و شیث رضایی را منتشر کردند. البته خود وی، بعد از آن اتفاق هر گونه منظور و هدف غیراخلاقی را تکذیب کرده و مدعی شده بود که منظور از آن حرکت قلقلک دادن هم‌تیمی خود، بوده‌است. وی همچنین از علی دایی و عادل فردوسی‌پور انتقاد کرده بود.

علی پروین، ضمن انتقاد از فدراسیون فوتبال ایران و سازمان لیگ، از جنجال‌های رسانه‌ای در مورد این مسئله انتقاد کرد. وی با نامناسب دانستن رفتار این دو بازیکن معتقد بود که نباید با شیث رضایی و محمد نصرتی به گونه‌ای برخورد شود، که آنها به سرنوشت علی اکبریان دچار شوند. رویانیان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس نیز از مخالفان جنجال رسانه‌ای دربارهٔ این اتفاق بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی خوزه ماری باکرو

در تاریخ ۱۳ آبان، رویانیان در برنامه ورزش و مردم اعلام کرد که شیث رضایی به علت انجام این حرکت، ۳۰۰ میلیون تومان جریمه و از تیم پرسپولیس اخراج شده‌است.

پس از اعلام رای کمیته انضباطی و درخواست تجدیدنظر و اعتراض شیث رضایی، کمیته استیناف فدراسیون فوتبال ایران ۲۰ ماه محرومیت وی را به ۶ ماه محرومیت تقلیل داد.

پس از اتمام مهلت قرارداد وی با تیم پرسپولیس در پایان فصل ۹۱–۹۰، قرارداد او تمدید نشد و با عقد قراردادی یک ساله به تیم شهرداری تبریز پیوست.

محکومیت در سال ۱۳۹۲ همراه با شهرداری تبریز
فدراسیون فوتبال ایران پس از صعود شهرداری تبریز به لیگ برتر شیث رضایی را به عنوان کاپیتان این تیم را محروم کرد.

افتخارات ورزشی

باشگاهی
لیگ برتر فوتبال ایران
سوم: ۱
۱۳۸۵–۸۶ با پرسپولیس
قهرمان:۱
۸۶–۸۷ با پرسپولیس

جام حذفی
قهرمان: ۲
۱۳۸۸–۸۹ با پرسپولیس
۸۹–۹۰ با پرسپولیس
نایب قهرمان: ۲
۱۳۸۴–۸۵ با پرسپولیس
۹۲–۹۳ با مس کرمان

ملی
جام غرب آسیا
قهرمان: ۱
۱۳۸۶

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی شیث رضایی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه