بیوگرافی جان تری

6 سال پیش
بیوگرافی جان تری
Rate this post

بیوگرافی جان تری به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جان جرج تری (زاده ۷ دسامبر ۱۹۸۰ در لندن) بازیکن فوتبال اهل انگلستان است. وی در پست مدافع میانی بازی می‌کند و هم‌اکنون بازیکن تیم استون ویلا است. تری همچنین کاپیتان انگلستان بوده‌است.

زندگینامه جان تری

بیوگرافی جان تری

فعالیت ورزشی

تری موفق‌ترین کاپیتان چلسی بوده‌است که توانسته از سال ۲۰۰۴ با این تیم ۵ عنوان قهرمانی در لیگ برتر، چهار عنوان در جام حذفی، دو عنوان در کارلینگ کاپ و یک عنوان در لیگ قهرمانان اروپا بدست آورد. وی یکی از ۵ نفری می‌باشد که بیشتر از ۵۰۰ بازی برای چلسی انجام داده‌اند. تری پس از برد ۱–۰ چلسی در برابر منچستر یونایتد در ۲۰۰۷، اولین کاپیتانی‌ست که جام بازی‌های حذفی را در ورزشگاه ومبلی بالای سر برد و همچنین اولین بازیکنی‌ست که در این ورزشگاه گل ملی زده‌است. وی همچنین ۷۸ بازی ملی برای تیم ملی فوتبال انگلیس انجام داده‌است.

لیگ قهرمانان اروپا
تراژیک‌ترین صحنه برای جان تری از دست دادن پنالتی در فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۰۸ بود که موجب از دست رفتن قهرمانی برای این تیم شد، جان تری در دومین فینال لیگ قهرمانان اروپا غایب بود، به دلیل خطای ناشیانه‌ای که در بازی برگشت لیگ قهرمان بر روی الکسیس سانچز بازیکن تیم بارسلونا انجام داد، چلسی اما در نهایت توانست در فینال بایرن مونیخ را شکست دهد و برای اولین بار عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رابه دست آورد.

حاشیه ها

رسوایی اخلاقی
جان تری در ماه ژانویه ۲۰۱۰ با نامزد پیشین وین بریج رابطه داشته‌است. البته بعدها همین زن مادر فرزند بریج شد. آن زمان‌ها فابیو کاپلو سرمربی تیم ملی انگلیس بود و جان تری را کاپیتان کرده بود اما پس از انتشار این خبر کاپیتانی برای مدتی از جان تری گرفته شد و وین بریج هم از تیم ملی خداحافظی کرد. وین بریج به خاطر این رفتار غیراخلاقی جان تری زمانی که در یکی از مسابقات لیگ با هم مسابقه می‌دادند با وی دست نداد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرشاد محمدی‌مهر

افتخارات ورزشی

چلسی

لیگ برتر انگلستان (۵): ۰۵–۲۰۰۴ ۰۶–۲۰۰۵، ۱۰–۲۰۰۹ ،۱۵–۲۰۱۴، ۱۷–۲۰۱۶
جام حذفی فوتبال انگلستان (۵): ۲۰۰۰, ۲۰۰۷, ۲۰۰۹, ۲۰۱۰, ۲۰۱۲
جام اتحادیه فوتبال انگلستان (۲): ۲۰۰۵, ۲۰۰۷, ۲۰۱۵
جام خیریه انگلستان (۲): ۲۰۰۵, ۲۰۰۹
لیگ قهرمانان اروپا (۱): ۲۰۱۲
لیگ اروپا (۱): ۲۰۱۳

شخصی
بازیکن سال پی‌اف‌ای: ۰۵–۲۰۰۴
بازیکن منتخب جام‌جهانی: ۲۰۰۶
بهترین مدافع به انتخاب یوفا: ۲۰۰۵، ۲۰۰۸، ۲۰۰۹
تیم سال یوفا: ۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۰۹
بازیکن سال باشگاه فوتبال چلسی: ۲۰۰۱، ۲۰۰۶

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جان تری
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه