بیوگرافی یان فرتونگن

6 سال پیش
بیوگرافی یان فرتونگن
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی یان فرتونگن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

یان برت لیوْ فرتونگن (متولد ۲۴ آوریل ۱۹۸۷) که بیشتر با نام یان فرتونگن مشهور است، بازیکن فوتبال اهل بلژیک است که در تیم باشگاهی تاتنهام و تیم ملی فوتبال بلژیک بازی می‌کند.

زندگینامه یان فرتونگن

بیوگرافی یان فرتونگن

فعالیت ورزشی

پست تخصصی او دفاع وسط است ولی توانایی بازی به عنوان دفاع چپ را نیز دارد.

او تاکنون در تیمهای آژاکس، والویجک، تاتنهام بازی کرده‌است و تاکنون بیش از ۱۰۰ بازی ملی برای تیم ملی فوتبال بلژیک انجام داده‌است.

فرتونگن بازی خود را در سال ۲۰۰۶ از باشگاه آژاکس آمستردام هلند آغاز کرد و ۲۲۰ بازی و ۲۸ گل برای این تیم در تمام رقابت ها به ثمر رساند و در سال ۲۰۱۱ کاپیتان این تیم شد. او به همراه آژاکس به دو قهرمانی اردویسه و دو مقام قهرمانی در جام حذفی هلند رسید و در سال ۲۰۱۲ مرد سال فوتبال هلند شد. فرتونگن در جولای ۲۰۱۲ به تیم تاتنهام پیوست.

بارسلونا به دنبال فرتونگن

به گزارش روزنامه کاتلانی Sport، آبی اناری ها که همچنان در دفاع با مشکل روبرو هستند در نظر دارند برای تقویت خط دفاعی خود مدافع ملی پوش تاتنهام را به خدمت گیرند. فرتونگن که توانایی بازی در کنارها و مرکز دفاع را دارد گزینه ای خوب و ایده آل برای کاتالان ها به شما می رود و با قیمتی بین ۲۵ تا ۳۵ میلیون یورو در دسترس خواهد بود.

بارسلونا که آماده فروش پدرو رودیگز به منچستریونایتد است می خواهد با درآمد کسب شده از این انتقال هزینه لازم برای خرید بازیکن بلژیکی را فراهم کند. این در حالی است که دیگر هموطن فرتونگن در بارسا یعنی توماس فرمایلن، که تابستان گذشته از آرسنال به این تیم پیوست، فصل خوبی را با بارسلونا سپری نکرد و بخش عمده ای از فصل را به دلیل مصدومیت از میادین دور بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جعفر کاشانی

گفتنی است از ایمن عبدنور به عنوان یکی دیگر از گزینه های مدنظر بارسا در خط دفاع نام برده می شود.

حاشیه ها

اهدای کلاه از سوی مادرش به مناسبت صدمین بازی

یان فرتونگن مدافع تاتنهام در تیم ملی بلژیک همواره از مهم ترین و پررنگ ترین مهره ها بوده و انتظار می‌رود در جام جهانی نیز به این روند ادامه دهد و بازیکنی تاثیر گذار برای تیمش باشد. او روز گذشته در دیدار دوستانه بلژیک مقابل پرتغال، صدمین بازی ملی اش را انجام داد و پیش از شروع بازی، به شکلی زیبا توسط مادرش سورپرایز شد. مادر فرتونگن، کلاهی به مناسبت بازی صدم به او هدیه کرد و مدافع بلژیکی نیز از این بابت احساساتی شد.

افتخارات ورزشی

آژاکس

Eredivisie: 2010–۱۱, ۲۰۱۱–۱۲
KNVB Cup: 2006–۰۷, ۲۰۰۹–۱۰

تاتنهام

Football League Cup runner-up: 2014–۱۵

تیم ملی بلژیک

FIFA World Cup third place: 2018

شخصی

AFC Ajax Talent of the Year: 2007–۰۸
AFC Ajax Player of the Year: 2011–۱۲
Dutch Footballer of the Year: 2012
PFA Team of the Year: 2012–۱۳ Premier League, 2017–۱۸ Premier League
Premier League Player of the Month: March 2013

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی یان فرتونگن
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه