بیوگرافی مریم حیدرزاده

6 سال پیش
عکس اینستاگرام مریم حیدرزاده
4.2/5 - (4 امتیاز)

بیوگرافی مریم حیدرزاده همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

مریم حیدرزاده (متولد ۲۹ آبان ۱۳۵۶) نقاش، نویسنده، شاعر و ترانه‌سرای ایرانی است.

زندگینامه مریم حیدرزاده

بیوگرافی مریم حیدرزاده

فارغ التحصیل لیسانس رشته حقوق قضایی از دانشگاه تهران است. پدر او بازنشسته ارتش و مادرش کارمند است. بسیاری از خوانندگان داخل کشور و همچنین خوانندگان فارسی‌زبان در بیرون از ایران از ترانه‌های او در آهنگ‌هایشان استفاده کرده‌اند.

آغاز کار هنری

در اواخر دههٔ ۷۰ با نوشتن شعرهایی به سبک محاوره‌ای و با به‌کارگیری کلمات ساده و روان شهرت یافت.

حاشیه ها

خانواده مریم حیدرزاده
دو خواهر بنام های نرگس و مرضیه و یک برادر دارد. پدر او بازنشسته ارتش و مادر او هم کارمند بود ولی به خاطر نگهداری از وی مدت هاست که فعالیت بیرون از منزل ندارد. مریم حیدرزاده ساکن سعادت‌آباد تهران است.

علت نابینایی مریم حیدرزاده
سه و نیم ساله بودم و همه دنیا را مثل شماها می‌ دیدم که متأسفانه چشمانم آب مروارید آورد و با این‌ که به یک چشم‌ پزشک پروفسور مراجعه کردیم اما در عمل جراحی اعصاب پشت چشمم قطع شد تا ارتباط شبکیه با مغز از بین برود و من بینایی‌ ام را از دست بدهم. پزشک من پروفسور محمد صادق‌ زاده اسکویی بود که فردای عمل جراحی‌ ام به آمریکا پرواز کرد و رفت او بعدها متوجه نابینایی من شد و فقط گفت که متأسفم.

کودکی مریم حیدرزاده
از ۳ سالگی نقاشی کردن را دوست داشته و از ۴ سالگی هم گفته‌ هایش را قافیه‌ بندی می‌ کرده و سعی داشته به شکل آهنگینی سخن بگوید آغاز دوران شعرگویی حیدرزاده به ۸ سالگی او بر می‌ گردد که در آن زمان اشعار کودکانه می‌ سروده است.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی عاطفه رضوی

ورود به تلویزیون مریم حیدرزاده
نادر کاشانی یکی از تهیه‌ کنندگان قدیمی تلویزیون اولین کسی بود که به قوت قلم حیدرزاده ایمان آورد و او را برای پاسخ دادن به نامه‌ های برنامه شب‌ های تابستان به تلویزیون آورد و باعث شد که استعدادهای حیدرزاده شناخته شود.

مجری گری مریم حیدرزاده
حیدرزاده در یک برنامه دیگر به تهیه‌ کنندگی کاشانی حضور یافت که طراوت نام داشت او این بار در این برنامه در قامت یک مجری ظاهر شد و اجرای بخش عربی طراوت را بر عهده داشت.

اولین کتاب مریم حیدرزاده
اولین مجموعه شعر مریم حیدرزاده ; پروانه‌ ات خواهم ماند نام داشت. این کتاب در اردیبهشت‌ ماه سال ۷۷ منتشر شد این کتاب گلچینی از ترانه‌ هایی بود که حیدرزاده در تلویزیون می‌ خواند که به همت نادر کاشانی به چاپ و نشر رسید.

شکست عاشقی و ترانه نفرین مریم حیدرزاده
ترانه نفرین محصول یک شکست عشقی وحشتناک است. مریم حیدرزاده درباره نگاه نفرت انگیزی که در این کار به معشوق داشته است بیان می گوید : این ترانه برآمده از اتفاقی کاملا شخصی بود که در سال ۷۹ برای من رخ داد و این کمترین کاری بود که بعد از یک شکست وحشتناک از دستم بر می آمد. البته مهم نیست و الان خوشحالم در کتاب اخیرم هم نوشته ام که از همه کسانی که از زندگیم رفتند متشکرم چون اگر نمی رفتند آن کسی که بنا بود بیاید نمی آمد. آین ترانه با صدای محسن چاوشی که آن زمان زیرزمینی بود منتشر شد.

ترانه سرایی مریم حیدرزاده
آلبوم مثل هیچ‌ کس با صدای خشایار اعتمادی اولین تجربه رسمی حیدرزاده به عنوان ترانه‌ سرا در یک آلبوم مجاز موسیقی بود که فروش فوق‌ العاده‌ای به همراه داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهران روحانی

شروع نقاشی مریم حیدرزاده
مریم حیدرزاده آموختن نقاشی را از تیر سال ۸۹ آغاز کرد و تا اسفندماه همان‌ سال حدود ۱۴۰ قطعه آبرنگ کشید او اولین نمایشگاه خود را با نام « پس از آن همه حسرت » در نگارخانه مینا تهران برپا کرد.

ممنوع الکاری مریم حیدرزاده
حیدرزاده از سال ۷۷ همکاری خود با خواننده های لس انجلسی را شروع کرد. داریوش اقبالی، هنگامه، مهستی، کامران و هومن ، لیلا فروهر و … از جمله خوانندگان غیر مجازی بودند که با وی همکاری داشتند که باعث شد بیش از ۸ سال ممنوع الکار شود.

بازگشت به مجاز بودن مریم حیدرزاده
در بهمن‌ماه سال ۹۳ با انتشار کتاب جدیدش به نام “تو را در حضور همه دوست دارم”، یک‌ بار دیگر به جمع شاعران مورد تأیید قرار گرفت.

مهاجرت یک ماهه مریم حیدرزاده
سال ۸۳ یک بار امتحان کردم و به کانادا رفتم اما ماکزیمم طاقت من یک ماه و نیم بود و بیشتر از آن نتوانستم آنجا دوام بیاورم مشکلی هم با کسی نداشتم رفتم ببینم می توانم آنجا زندگی کنم یا نه که نتوانستم.

پرسپولیسی خفن مریم حیدرزاده
به گفته خودش تا حد مرگ طرفدار پرسپولیس است و تیم های رئال، منچستر ، میلان تیم های مورد علاقه خارجی اش می باشند. من حتی وقتی که یک خواننده زنگ می زند و می خواهد کارهای من را بخواند، اول می پرسم که پرسپولیسی هستید ؟ اگر استقلالی باشند کاری با هم نداریم.

تلاش برای برگشت بینایی مریم حیدرزاده
من باید دو جراحی سنگین انجام بدهم که علم پزشکی هنوز به قطعیتی در این عمل نرسیده است ولی من و پزشکانی که با هم مکاتبه داریم نمیخواهیم براساس احتمالات کاری انجام دهیم بلکه تصمیم داریم کاری را انجام دهیم که به بهبود من بیانجامد. فعلا در حال رایزنی هستیم. آگر هم نتیجه نهایی این باشد که باید صبر کنم حتما این کار را می کنم، من که این همه صبر کرده ام.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اسکارلت استرالن

ازدواج مریم حیدرزاده
من آدم ایده‌آلیستی هستم و دوست دارم یا با کسی که دلم می‌خواهد ازدواج کنم یا با هیچ کس ! ملاک و معیار من هم برای ازدواج این است که طرف مقابلم هنرمند باشد. وفاداری، صداقت و با احساس بودنش به اثبات برسد.

فعالیت های هنری مریم حیدرزاده

کتاب ها:
پروانه ات خواهم ماند
ماه تمام من
یا تو یا هیچ کس
دیگه می ذارمت کنار
مثل هیچ کس
من او ندارم
نامه‌هايي كه پاره كردي
تو را در حضور همه دوست دارم
نامه‌هايي كه پاره كردم

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی مریم حیدرزاده
4.2/5 - (4 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه