بیوگرافی علی لهراسبی

6 سال پیش
عکس اینستاگرام علی لهراسبی در کنسرتش
4/5 - (6 امتیاز)

بیوگرافی علی لهراسبی همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

علی لهراسبی خواننده موسیقی پاپ ایرانی متولد ۲۰ فروردین ۱۳۴۹ در تهران می باشد و ۴۷ سال سن دارد.
او دارای مدرک کارشناسی مهندسی الکترونیک از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج است.

زندگینامه علی لهراسبی

بیوگرافی علی لهراسبی

وی هم‌اکنون بیشتر در زمینه تبلیغات و موسیقی فعال است.” موسیقی ” شغل دوم او است, شغل اصلی اش ” تبلیغات” است. پدر علی لهراسبی بازنشسته نیروی هوایی و مادرش نیز خانه دار است و سه برادر دارد. علی لهراسبی در سن نوجوانی قاری قرآن بوده است و همیشه از اینکه روزی قاری بوده به آن افتخار میکند. وی از جوانی یادگیری پیانو و ارگ مشغول شد.

آغاز کار هنری

او پیانو را نزد مهرداد تاج‌کریمی آموخت. سپس به فعالیت در عرصه آهنگسازی کودکان و نوجوانان پرداخت و در یک گروه کرال دانشجویی عضویت یافت. پس از مدتی فعالیت جسته‌گریخته، تصمیم گرفت تا فعالیت خود را به‌طور جدی پی بگیرد. در سال ۱۳۷۹ شماری از آثارش را برای سنجش به دست مسئولین وقت سازمان صدا و سیمای ایران می‌دهد. اندکی بعد این سازمان موافقت خود را برای همکاری با این سازمان اعلام می‌کند و اجرای تیراژ سریال «کلبه سپید» به عنوان اولین حرکت رسمی او در عرصه موسیقی پاپ امروزی رقم می‌خورد. پس از آن او برای بهبود عملکرد خود دو سال به یادگیری سلفژ و تئوری موسیقی نزد محمدرضا صادقی و بهنام صبوحی می‌پردازد تا در نهایت در سال ۱۳۸۱ با اجرای تیراژ سریال «دریایی‌ها» ارائه‌ای متفاوت را از خود به نمایش می‌گذارد. پس از آن در سال ۱۳۸۴ آلبوم «دریایی‌ها» را با همکاری محمدرضا چراغعلی به بازار موسیقی پاپ عرضه می‌کند که با استقبال مناسبی روبرو می‌شود. همکاری بعدی او با صدا و سیمای ایران، تیراژ سریال «بیراهه» در سال ۱۳۸۵ بود که زمینه‌ساز ارائه آلبومی کامل توسط او شد. همزمان با عید فطر سال ۱۳۸۵ آلبوم «مثلث» را با حضور ترانه‌هایی چون «بیراهه‌ها»، «یه روز سرد پاییزی» با تنظیم علی افضلی، «کوله‌بار»، «خط و نشون»، «آینه»، «لب سکوت»، «قلب سنگی»، «مرثیه» و «عطر بارون» ارائه کرد. در همین زمان بود که وبگاه شخصی او نیز راه‌اندازی شد. وی همچنین اجراهای زنده متعددی داشته‌است که بیشتر آن‌ها در جزیره کیش شده‌اند. بزرگ‌ترین کنسرت او در شب‌های ۱۴ و ۱۵ شهریور ۱۳۸۶ در مجموعه کاخ سعدآباد و با حضور بیش از ۵۰۰۰ نفر در هر شب برگزار شدند. او خوانندگی تیتراژ مجموعه‌های تلویزیونی دیگری از جمله دلنوازان و فاصله‌ها را بر عهده داشته‌است. آلبوم بعدی او با نام «۱۴» در پاییز سال ۱۳۸۸ منتشر شد. پس از جنجال بسیار بر سر مجوز به علت همکاری با شادمهر عقیلی سرانجام در زمستان سال ۱۳۹۰، آلبوم «تصمیم» منتشر شد که جزو پر فروش ترین‌های سال ۱۳۹۰ شد. «تصمیم» بهترین آلبوم علی لهراسبی در بین چند آلبوم منتشر شده از وی شناخته شد. وی در ۱۸ اسفند ۹۲ آلبومی را منتشر کرد که چند روز مانده به انتشار، از «سرمه‌ای» به «روبات» تغییر نام داد. در سال ۹۶ ساله پر فعالیتی را شروع کرد با انتشار آهنگ‌های خوشبختی، چجوری تونستی، بارون میزنه، غیرممکن و خواندن تیراژ فیلم سینمایی برای اولین بار به نام غیرمجاز وآهنگ‌هایی متفاوت به نام‌های بی نظیره، طرف تو بودم، بگو چی شده، و در اواخر سال ۹۶، روزه بعد از کنسرت ۲۵ام اسفند (آخرین کنسرت۹۶)قطعه ای به نام «بهت نمیاد» را منتشر کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمود جعفری

حاشیه‌ها

همکاری با شادمهر عقیلی
پس از جنجال بسیار بر سر مجوز به خاطر همکاری باشادمهر عقیلی سرانجام در سال ۱۳۹۰، آلبوم تصمیم منتشر گردید که جزو پر فروش ترین‌های سال ۱۳۹۰ شد.

ازدواج و همسرش
اطلاعاتی در خصوص ازدواج وی در دسترس نیست. وی میگوید: عشق را تجربه کردم حالا با جزئیاتش کاری ندارم، اما من یک نتیجه‌ گیری نهایی از عشق دارم؛ اینکه اصلا عشق به یک انسان وجود خارجی ندارد بلکه دوست‌ داشتن است که خیلی برتر و بالاتر از عشق است، به نظرم عشق فقط برای خالق است برای کسی که بالاتر از فیزیک و آفرینش ماست.

شکایت از علی لهراسبی
در مهر ۱۳۹۶ در پی شکایت اردلان سرفراز از علی لهراسبی به دلیل اجرای اشعار او بدون اجازه، دادگاه بدوی شعبه ۱۰۶۰ کیفری تهران وی را به دو سال حبس تعزیری محکوم کرد.

فعالیت های هنری علی لهراسبی

آلبوم‌ها
دریایی‌ها ( کار من و دل، دریایی‌ها، ترانه ساز، بی کلام (کار من و دل)، تنها میرم، حرف آخر، عسل خاتون، بی کلام (بی طاقت)، حس غریب )
روبات ( شرشر بارون، دوسم نداری، سفر، دیوونه وار، فال، دلهره، دیوار، حالم خوبه، من دیگه خسته شدم، پناه )
تصمیم ( چشمامو می‌بندم، حرفای ناگفته، خوب فکر کن، تصمیم، بازم دوباره، قلبم، راهرو، بارون، صدام کن، راه شمالی، رؤیا، عطر نرگس )
چهارده ( دلنوازان، دلواپسی، سزامه، اتاق سوت وکور، عذاب دوست داشتن، چشمامو بستم، غافل، بعد رفتنت، اقرار، کوه، مرگ برگ، تنها نرو، انتظار )
مثلث ( بی راهه‌ها، یه روز سرد پاییزی، کوله بار، خط و نشون، آینه، لب سکوت، قلب سنگی، مرثیه، عطر بارون، بی کلام (بی راهه‌ها) )

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ناوبن اندروز

تک‌آهنگ‌ها
سوغاتی (بازخوانی)
قلب آهنی
هر شب
گل رز
رهایی
همه چیز آنجاست
ساعت هشت
بنویس
من به تو حق میدم
تب گریه
تا وقتی با منی
مطمئنم
عشقه
عکسهای دو نفره
پرواز
تنها که میشی
معجزه
قصه
روزای خوب
ضربان
نجاتم بده
آروم بگیر
وای خدا پر حرفم
چتر و خیابون
چه خوبه
خوشبختی
چجوری تونستی
بارون میزنه
غیرممکن
طرف تو بودم
مادرانه
بگو چی شده
بهت نمیاد
رمیکس بارون میزنه(حسین غمگین)

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی علی لهراسبی
4/5 - (6 امتیاز)
2
برچسب ها :

دیدگاه شما

2 دیدگاه

  • sara
    5 سال پیش

    عاشقشششم بی نظیییره❤💋

  • فن علی لهراسبی ❤❤😍😍
    5 سال پیش

    سال تولد ایشون اشتباهه ایشون متولد ۱۳۵۵هستن .
    لطفا اطلاعات دقیق بذارید