بیوگرافی روبرتو مارتینز

5 سال پیش
بیوگرافی روبرتو مارتینز
Rate this post

بیوگرافی روبرتو مارتینز به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

روبرتو مارتینز (به اسپانیایی: Roberto Martínez Montoliú) (زادهٔ ۱۳ ژوئیه ۱۹۷۳ در بالاگوئر) هافبک دفاعی سابق و مربی کنونی فوتبال اهل کشور اسپانیا می‌باشد.

زندگینامه روبرتو مارتینز 

بیوگرافی روبرتو مارتینز

فعالیت ورزشی

دوران بازیکنی

او به عنوان بازیکن در تیم‌هایی چون رئال ساراگوسا٬ بالاگوئر٬ ویگان اتلتیک٬ مادرول٬ والسال٬ سوانزی سیتی و چستر سیتی نیز حضور داشته است. وی در فصل ۹۴-۱۹۹۳ به عنوان بازیکن موفق شد به همراه تیم رئال ساراگوسا به مقام قهرمانی در کوپا دل ری برسد.

دوران مربیگری

مارتینز به عنوان مربی٬ در فصل ۰۸-۲۰۰۷ موفق شد تیم سوانزی سیتی را به مقام قهرمانی در لیگ دسته اول انگلستان برساند تا این تیم را به لیگ برتر انگلستان راهیابی کرده باشد. وی در این فصل به عنوان مربی سال لیگ دسته اول انگلستان انتخاب گردید.

او همچنین در فصل ۱۳-۲۰۱۲ تیم ویگان اتلتیک را با پیروزی مقابل تیم منچستر سیتی به مقام قهرمانی جام حذفی انگلستان نیز رساند.

وی در پایان فصل ۱۳-۲۰۱۲ از ویگان اتلتیک جدا شد و هدایت تیم فوتبال اورتون را بر عهده گرفت.

در سال ۲۰۱۶ او به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال بلژیک انتخاب شد. مارتینز بلژیک را در جام جهانی ۲۰۱۸ به مقام سوم رساند.

شایعه حضور در رئال

بعد از اخراج خولن لوپتگی از روبرتو مارتینز سرمربی موفق تیم ملی بلژیک به عنوان یکی از گزینه های انتصاب به عنوان سرمربی جدید رئال مادرید نام برده شد اما این سرمربی مدعی شد در حال حاضر تمام تمرکز او روی بازی های بعدی تیم ملی بلژیک است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرانتس بکن‌باوئر

روبرتو مارتینز گفت: “نمی خواهم در مورد اینکه خودم یا مدیر برنامه ام تماسی با باشگاه رئال مادرید داشته ایم یا خیر حرف بزنم زیرا در حال حاضر به شرایط فعلی ربطی نداشته و بی احترامی به کار فعلی ما برای آماده سازی تیم ملی در مسیر ۲ بازی بعدی مقابل ایسلند و سوئیس است.

نمی خواهم به جز در مورد ۲ دیدار برابر ایسلند و سوئیس در مورد چیزی صحبت کنم و این مسئله را با ۲ زبان به شما گفتم. آیا لازم است از زبان بدن استفاده کنم یا آواز بخوانم؟ صحبت من تغییری نمی کند و تنها چیزی که در حال حاضر توجه من را به خود جلب کرده است تیم ملی بلژیک است.”

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی روبرتو مارتینز
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه