بیوگرافی ساندرو راسل

5 سال پیش
بیوگرافی ساندرو راسل
Rate this post

بیوگرافی ساندرو راسل به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

الکساندر راسل (به کاتالان: Alexandre Rosell i Feliu) (متولد ۶ مارس ۱۹۶۴ در بارسلونا، اسپانیا)، عموماً با عنوان ساندرو راسل شناخته می‌شود، مدیرعامل سابق بارسلونا می‌باشد.

زندگینامه ساندرو راسل

بیوگرافی ساندرو راسل

فعالیت ورزشی

وی در سال ۲۰۱۰ به این سمت رسید و تا سال ۲۰۱۴ در این پست فعالیت داشت. در زمان مدیریت وی بارسلونا به دو قهرمانی لالیگا، یک کوپا دل ری، سه سوپرجام فوتبال اسپانیا، یک لیگ قهرمانان اروپا، یک سوپر کاپ اروپا و یک جام باشگاه‌های جهان دست یافت. پس از انتقال جنجالی نیمار به تیم بارسلونا ساندرو متهم به پول‌شویی در این انتقال شد و این اتهام در دادگاه ثابت شد. ساندرو پس از ۲ سال حبس در زندان در روز ۲۷ فوریه ۲۰۱۹ حکم آزادی خود را دریافت کرد.

حاشیه ها

پولشویی

راسل که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ رئيس بارسلونا بود، در سال ۲۰۱۷ به اتهام پولشویی وسیع و به جیب زدن کمیسیون‌های فراوان و غیرقانونی از طریق فروش حق‌ پخش‌های تلویزیونی به برزیل و قراردادهای نایکی – که خودش جزو مدیرانش بود – دستگیر شد. پس از قریب به تحمل ۶۵۰ روز حبس و پس از سه روز برگزاری دادگاه علنی، قاضی تشخیص داد که دیگر ریسک فرار راسل و معاونش وجود ندارد و او می‌تواند آزاد شود. گرچه پاسپورت راسل از وی گرفته شده و او تعهد داده تا زمانی که تحقیقات و مراحل باقی مانده از دادگاه که باید با حضور شخص خودش انجام شود، در منزلی با آدرسی ثابت در اسپانیا زندگی کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی هادی طباطبایی

گفتنی است راسل در دادگاه علنی ضمن اعلام اینکه درباره تمام سرمایه‌هایش – که ظاهرا ارزشی به اندازه ۳۶ میلیون یورو دارد – شفاف سازی خواهد کرد و هیچ ابایی از انجام تحقیقات توسط دادگاه ندارد. او بارها بر این که بی گناه است و هیچ کمیسیونی چه به صورت قانونی چه غیرقانونی دریافت نکرده، تاکید کرد. جوزپ ماریا بارتومئو، معاون سابق راسل و رئيس فعلی بارسلونا که در دادگاه به عنوان شاهد حضور داشت نیز پس از اعلام حکم قاضی در توییترش نوشت:

سرانجام، یک شرایط کاملا ناعادلانه برای راسل و نزدیکانش خاتمه یافت. بیست و یک ماه تحمل زندان. او حالا آزاد است و می‌تواند در کنار دوستان و خانواده‌اش، بهتر از قبل از بی گناهی‌اش دفاع کند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ساندرو راسل
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه