بیوگرافی مارگارت دنیس کویگلی

4 سال پیش
بیوگرافی مارگارت دنیس کویگلی
4.8/5 - (129 امتیاز)

بیوگرافی مارگارت دنیس کویگلی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

مارگارت دنیس کویگلی که در زندگی حرفه ای به مگی کیو مشهور است، یک بازیگر و مدل سابق لباس آمریکایی می‌باشد. او به خاطر بازی در فیلم ماموریت غیرممکن ۳(۲۰۰۶)، جان‌سخت ۴ (۲۰۰۷) و سریال نیکیتا (۲۰۱۳–۲۰۱۰) مشهور می‌باشد. وی وسط جکی چان درهنگ کنگ کشف شد پس ازان توسط تعلیم‌های استاد سخت گیرش به درجهٔ مناسبی از نظر رزمی و بازیگری رسید.

زندگینامه مارگارت دنیس کویگلی 

بیوگرافی مارگارت دنیس کویگلی

فعالیت هنری

مگی در تاریخ ۲۲ مه سال ۱۹۷۹ در هونولولو، هاوایی در ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. پدرش اصلیت ایرلندی و لهستانی داشت و مادرش از مهاجران ویتنامی بود. والدینش همدیگر را زمانیکه پدرش در جنگ ویتنام حضور داشت، با یکدیگر اشنا شدند. او در مدرسه ابتدایی میلیلانی وینا و مدرسه متوسطه ویلر درس خواند و بعد وارد دبیرستان میلیلانی گردید. او در دبیرستان برنده عنوان بهترین بدن گردید. پس از فارغ التحصیلی در سال ۱۹۹۷، برنده بورسیه تحصیلی در یک دانشگاه خصوصی شد و رشته علوم دامپزشکی مشغول به تحصیل گردید. اما نتوانست تحصیلش را تمام کند. او هاوایی را برای پیدا کردن شغلی مناسب و درآوردن پول برای ادامه تحصیلش در ترم پاییز ترک کرد.

با پیشنهاد دوستانش در سن ۱۷ سالگی به عنوان مدل در توکیو مشغول به کار شد، سپس به هنگ کنگ رفت. در آنجا جکی جان او را انتخاب کرد و در او استعداد بالقوه ای برای بازی در نقش اکشن یافت. سپس به فراگیری اصول حرفه ای بازیگری پرداخت و همیشه بدل کاری ها را خودش اجرا می کرد. به گفته خودش ” از زمانیکه فعالیت حرفه ایم را آغاز کردم روزی نبوده که بدون هنرهای رزمی سپری شود.”

مطلب مرتبط:  بيوگرافی نگار استخر
درام تلویزیونی خانه اژدها

در سال ۱۹۹۸، اولین حضورش را به عنوان بازیگر در درام تلویزیونی خانه اژدها که در آسیا به طور گسترده ای محبوب بود، شروع کرد. دو سال بعد، اولین فیلم بلندش را در نقش آنا در مدلی از جهنم(۲۰۰۰) بازی کرد و سپس در نقش یک مامور FBI در فیلم اکشن پلیس های جن یو(۲۰۰۰) به ایفای نقش پرداخت که بازی زیبای او جکی جان را تحت تاثیر قرار داد و از او برای بازی در فیلم بعدیش ساعت شلوغی ۲ (۲۰۰۱) استفاده کرد. سپس در فیلمی رزمی و اکشن به نام اسلحه برهنه(۲۰۰۱) و بعد از بازی در چند فیلم نه چندان مطرح در دور دنیا در ۸۰ روز (۲۰۰۴) به کارگردانی فرانک کوراکی و در سریال کوتاهی به نام خانه هارمونی(۲۰۰۵) در نقش مقابل فن ونگ بازی کرد.

در سال ۲۰۰۶، در نقش ژن که تنها زن عضو تیم نیروی عملیات غیرممکن بود، در فیلم ماموریت غیرممکن ۳(۲۰۰۶) بازی کرد. یک سال بعد نیز در چهارمین قسمت از فیلم جان سخت به نام آزادانه زندگی کن یا سخت بمیر(۲۰۰۷) در کنار بروس ویلیس بازی کرد. البته در همین سال در فیلمی کمدی و ورزشی به نام توپ های خشم(۲۰۰۷) به ایفای نقش پرداخت. اولین تجربه بازی او در فیلمی تاریخی با لباس های چینی در فیلم رزمی سه امپراتوری: رستاخیز اژدها(۲۰۰۸) به کارگردانی دانیل لی بود. در همین سال در فیلم درام و هیجان انگیزی به نام فریب (۲۰۰۸) در کنار ایوان مک‌گرگور و هیو جکمن بازی کرد.

سریالی تلویزیونی اکشن نیکیتا

در سال ۲۰۱۰ با بازی در سریالی تلویزیونی اکشن به نام نیکیتا که بر اساس فیلمی فرانسوی به همین نام ساخته شده بود، توانست محبوبیت بسیاری به دست آورد. این سریال تلویزیونی در ایالات متحده توسط شبکه تلویزیونی سی‌دابلیو پخش می‌شود. البته در اولین سری این مجموعه از کیو به عنوان اولین هنرپیشه زن اسیایی در درام های تلویزیونی آمریکا یاد شد که این موضوع اشتباه بود و اولین نفر آنا می وونگ در درام گالری مادام لیو سانگ بود که در سال ۱۹۵۱ به روی آنتن رفت.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی افسانه پاکرو

کیو در این سریال به شهرت و محبوبیت بسیار دست یافت و منقدین نیز از بازی او راضی بودند و نظرات مثبتی داشتند. سپس در نقش توری در فیلم سنت‌شکن (۲۰۱۴) به کارگردانی نیل برگر که بر اساس رمانی به همین نام نوشتهٔ ورونیکا راف ساخته شده است، بازی کرد. این فیلم اولین قسمت از مجموعه فیلم‌های سنت‌شکن است. در ادامه در قسمت های بعدی این مجموعه به نام سنت‌شکن: شورشی(۲۰۱۵) و سنت‌شکن: هم‌پیمان(۲۰۱۶) بازی کرد.

از افتخارات کیو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سال جوایز دسته بندی فیلم نتیجه
۲۰۰۷ جایزه بزرگ آسیایی هنرپیشه نقش مکمل زن ماموریت غیرممکن ۳ برنده
۲۰۰۹ فستیوال بین المللی فیلم هاوایی جایزه ماوریک جنگجو و گرگ برنده
۲۰۱۰ جوایز فیلم تابستانی شبکه IGN بهترین قهرمان تلویزیونی نیکیتا نامزد
۲۰۱۱ جوایز فیلم تابستانی شبکه IGN بهترین قهرمان تلویزیونی نیکیتا نامزد
۲۰۱۱ جوایز انتخاب نوجوانان بهترین هنرپیشه زن اکشن نیکیتا نامزد
۲۰۱۲ جوایز فیلم تابستانی شبکه IGN بهترین قهرمان تلویزیونی نیکیتا نامزد
۲۰۱۲ جوایز انتخاب نوجوانان بهترین هنرپیشه زن اکشن نیکیتا نامزد
۲۰۱۳ جوایز انتخاب نوجوانان بهترین هنرپیشه زن اکشن نیکیتا نامزد
۲۰۱۳ جوایز مجله تی وی گاید بهترین اثرکلی نیکیتا نامزد
۲۰۱۴ جوایز هالیوود جوان بهترین بازی سنت شکن نامزد

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مارگارت دنیس کویگلی
4.8/5 - (129 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه