بیوگرافی رایان جانسون

4 سال پیش
بیوگرافی رایان جانسون
Rate this post

بیوگرافی رایان جانسون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ریان جانسون کارگردان، و فیلم‌نامه‌نویس اهل ایالات متحده آمریکا است که از سال ۲۰۰۵ میلادی پا به عرصه فیلم سازی گذاشته است. او که برنده جوایزی همچون جایزه انجمن کارگردانان آمریکا شده است، فیلم های متععدی از جمله برادران بلوم (۲۰۰۸) و لوپر (۲۰۱۲)، و همچنین سه قسمت از مجموعه بریکینگ بد را کارگردانی نموده است.

زندگینامه رایان جانسون

بیوگرافی رایان جانسون

فعالیت هنری

جانسون در ۱۷ دسامبر ۱۹۷۳ در مریلند به دنیا آمد. او در سن کلمته کالیفرنیا بزرگ شد و در دبیرستان سن کلمنته جایی که بعدها فیلم آجر را در آنجا ساخت، مشغول به تحصیل شد. او سپس در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ادامه تحصیل داد و در سال ۱۹۹۶ از مدرسه هنرهای سینمایی فارق التحصیل شد. بعد از فارغ التحصیلی، اولین فیلم کوتاه جانسون، شیطان شرور از جهنم نام داشت.

شروع حرفه ای فیلم سازی جانسون، با دیدن فیلم آنی هال بود و به گفته خودش از آن زمان زندگی من تغییر کرد. اولین فیلم بلندش آجر(۲۰۰۵) نام داشت که فیلمی در سبک نئو نوآر، جنایی و درام با بازی جوزف گوردون لویت، نورا زهتنر و امیلی دی راوین بود. این فیلم با بودجه ای کمتر از ۵۰۰ هزار دلار با الهام از رمان دشیل همت و استفاده منحصر به فرد زبان ساخته شد. داستان فیلم که در در حومه کالیفرنیا اتفاق می افتد، درباره کارآگاهی سرسخت می باشد که به دنبال دستگیری موادفروشان می باشد. بسیاری از شخصیت های اصلی این فیلم دانش آموزان دبیرستانی هستند. نام آجر برگرفته از یک بلوک از هروئین، تقریبا به اندازه و شکل آجر فشرده می باشد. این فیلم در سال ۲۰۰۵ برنده جایزه ویژه هیات جشنواره فیلم ساندنس شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رحمان اسداللهی
برادران بلوم

جانسون پس از ساخت چندین ویدئو کلیپ از جمله ویدئوی آهنگ بیدار جدید فیلم دومش را به نام برادران بلوم(۲۰۰۸) ساخت. در این فیلم کمدی درام و جنایی بازیگرانی همچون ریچل وایس، مارک رافالو، آدرین برودی نقش آفرینی می کنند. داستان این فیلم درباره دو برادر جنایتکار هست که می خواهند بعد از مدتها یک زندگی آرام داشته باشند، آنها بعنوان آخرین کار خود باید یک زن میلیونر عجیب و غریب به نام پنه لوپهاسمیت را همراهی کنند.

سومین فیلم جانسون، لوپر(۲۰۱۲) نام داشت که در لوئیزیانا فیلم بردای شد. در این فیلم اکشن علمی تخیلی بازیگرانی همچون بروس ویلیس، جوزف گوردون-لویت، امیلی بلانت، پیپر پرابو و جف دانیلز ایفای نقش می‌کنند. داستان اصلی فیلم که در آینده اتفاق می افتد درباره مزدورانی به نام لوپر است که مامور به قتل رساندن افرادی هستند که از آینده فرستاده می شوند. این فیلم با بودجه ۳۰ میلیون دلاری توانست بالغ بر ۱۷۰ میلیون دلار فروش داشته باشد و برای مدتی در بین پرفروش های جدول باکس آفیس قرار داشت.

جانسون تعدادی فیلم کوتاه نیز ساخته است که برخی از آنها در وب سایت خودش موجود می باشند. همچنین اپیزودهایی از سریال هایی همچون فهرست ما یملک، برکینگ بد و سوارکار بوجک را کارگردانی کرده است.
دیگر فیلم بلند این کارگردان که در دست تولید می باشد جنگ ستارگان: اپیزود VIII می باشد که در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ به نمایش درخواهد آمد.

نام کامل
Rian Craig Johnson
تاریخ تولد
December 17, 1973
سن
۴۶ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
۱۸ wins & 32 nominations

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بهنام تشکر

قد: ۱٫۶۶ متر
همسر: کرینا لنگورت (۲۰۱۸)
جوایز: Empire Award for Best Director
آموزش: دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، دانشگاه یو اس سی، San Clemente High School

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی رایان جانسون
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه