بیوگرافی ارنست هینکل

4 سال پیش
بیوگرافی ارنست هینکل
Rate this post

بیوگرافی ارنست هینکل به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ۱۲۷ سال پیش در چنین روزی ارنست هینکل طراح هواپیما و کارخانه‌دارِ مشهور آلمانی متولد شد. شهرت وی به خاطر طراحی و تولید هواپیماهایی است که تاثیر زیادی در رشد صنعت هوایی در اوایل قرن ۲۰ میلادی داشت.

زندگینامه ارنست هینکل

بیوگرافی ارنست هینکل

زندگی شخصی

۲۴ ژآنویه سال ۱۸۸۸ ارنست هینکل در شهر گرونباخ متولد شد، زمانی که کودک بود به صنعت بسیار علاقه‌مند بود و از هر فرصتی برای شاگردی در قسمت‌های مختلف کارخانه‌ها استفاده می‌کرد. زمانی که دبیرستان را به پایان رساند وارد دانشگاه فنی اشتوتگارد شد و در آنجا به تحصیل پرداخت و در همین دوران با مشاهده‌ی زپلین‌ها یا کشتی‌های پرنده به صنعت هوانوردی علاقه‌مند شد.

هینکل سال ۱۹۰۹ در نمایشگاه هوایی فرانکفورت شرکت کرد و از همان دوران متوجه شد که حمل و نقل هوایی می‌تواند آینده را شکل دهد و بزودی بسیار اهمیت پیدا می‌کند. ارنست هینکل بر اساس تجربه‌های گذشته و مطالبی که در دانشگاه آموخته بود در همین سال اولین هواپیمای خود را طراحی کرد و ساخت. سال ۱۹۱۱ ارنست هینکل با هواپیمای خود سقوط کرد و صدمات بسیاری دید اما حتی این حادثه نیز نتوانست سد راه وی در راه طراحی و ساخت هواپیما شود و با جدیت به طراحی و ساخت این دستگاه‌ها ادامه داد.

بعد از مدتی به استخدام شرکت هواپیماسازی LVG درآمد و در آنجا در بخش طراحی و مهندسی مشغول به کار شد. بعد از اینکه چند هواپیمای جنگی را برای ارتش آلمان در خلال جنگ جهانی اول طراحی کرد این کمپانی را ترک و شروع به طراحی هواپیماهای گوناگون برای شرکت‌های مختلف کرد. سال ۱۹۲۱ ارنست هینکل شرکت هواپیمایی هینکل را تاسیس کرد اما در آن دوران بخاطر محدودیت وجود شرکت‌های هواپیمایی در آلمان، بخاطر معاهده ورسای مجبور شد در خارج از آلمان سفارش بگیرد و هواپیماهای گوناگونی برای کشورهایی نظیر سوئد و ژآپن طراحی کرد‌‌.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دمیتری مندلیف
کمپانی هینکل

در خلال سال‌های ۱۹۲۱ تا ۱۹۲۴ کمپانی هینکل رابطه بسیار نزدیکی با دولت ژآپن پیدا کرد و هواپیماهای بسیاری را برای آنها طراحی کرد و ساخت که البته از دید بازرسان مخفی ماند چرا که آلمان در آن سال‌ها حق تولید هواپیماهای جنگی را نداشت.

سال ۱۹۳۳ و بعد از روی کار آمدن آدولف هیتلر شرایط کمی تغییر کرد و بسیاری از مفاد قرارداد ورسای توسط حکومت هیتلر زیر پا گذاشته شد و صنعت گران آلمانی اجازه و اختیارات بیشتری برای تولید محصول داشتند. ارنست هینکل یکی از اعضای حزب نازی بود، اما با این وجود به سیاست‌های هیتلر در قبال یهودیان معترض بود،با این وجود، هیتلر از وی و شرکتش حمایت می‌کرد. در این میان کمپانی هینکل نقش اساسی در شکل گیری نیروی هوایی قدرتمند آلمان نازی داشت و اوایل جنگ جهانی دوم موجب ترس و وحشت نیروهای متفقین بود.

هواپیمای هینکل

هواپیمای هینکل ۵۹ و هواپیمای هینکل ۱۱۵ از جمله اولین طراح‌های این شرکت هواپیما سازی برای نیروی هوایی آلمان بود که در طراحی در زمان خود بی‌نظیر بودند. اما بزرگترین و شگفت انگیزترین طراحی شرکت هینکل مربوط به هواپیمای هینکل ۱۷۸ در سال ۱۹۳۹ است که اولین هواپیمای توربوجت تاریخ و اولین هواپیمای جتی به شمار می‌رود که به شکل کاربردی مورد استفاده قرار گرفت. این هواپیما و طراحی بی نظیر آن نقطه عطفی در صنعت هوایی بود، به طوری که پس از پایان جنگ، کشورهایی نظیر آمریکا و شوروی به کمک طراحی‌های هینکل توانستند قدم بزرگی در ساخت هواپیماهای جت بردارند و فصل جدیدی از تاریخ هوانوردی را آغاز کنند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آلفرد وارنر

بعد از پایان جنگ جهانی دوم شرکت‌های آلمانی از تولید هواپیما منع شدند و این موضوع تاثیر بسیار زیادی بر اقدامات هینکل داشت چرا که دیگر قادر به طراحی ساخت هواپیما نبود. سرانجام ارنست هینکل در تاریخ ۳۰ ژآنویه سال ۱۹۵۸ در سن ۷۸ سالگی فوت کرد. نام وی به عنوان یکی از پیشگامان صنعت هوایی در تاریخ برجای مانده است. چند سال بعد از مرگِ هینکل در سال ۱۹۶۵ شرکت هواپیما سازی هینکل که بخشی از تاریخ هوانوردی را شکل داده بود نیز بسته شد.

تاریخ تولد: ۲۴ ژانویهٔ ۱۸۸۸، رمسهالدن، آلمان
تاریخ مرگ: ۳۰ ژانویهٔ ۱۹۵۸، اشتوتگارت، آلمان
آموزش: دانشگاه اشتوتگارت
جایزه: جایزه ملی دانش و هنر آلمان (۱۹۳۸)
طراح هواپیماهای: هاینکل ۱۰۰، هاینکل ۱۶۲، هاینکل ۲۱۹، هاینکل اچ‌ایی ۵۱، بیشتر
تاریخ تأسیس سازمان: هاینکل

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ارنست هینکل
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه