بیوگرافی مرین فیث‌فول

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی مرین فیث‌فول به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 مِریَن فِیث‌فول (به انگلیسی: Marianne FEvelyn Gabriel aithfull) (زادهٔ ۲۹ دسامبر ۱۹۴۶) خواننده انگلیسی است.

زندگینامه مرین فیث‌فول

بیوگرافی مرین فیث‌فول

زندگی شخصی

اولین تک‌آهنگ فیث‌فول با نام «همین‌طور که اشک‌ها می‌ریزند» که آن را با همکاری کیث ریچاردز و میک جَگر ساخته بود در سال ۱۹۶۴ منتشر شد و در بریتانیا و آمریکا با استقبال گسترده روبرو شد. یک‌سال بعد آن ترانه توسط رولینگ استونز مجدداً اجرا و روانهٔ بازار شد.

مرین فیث‌فول زندگی حرفه‌ای پُرفراز و نشیبی داشته‌است. او همسر سابق میک جَگر بوده‌است.

مرین فیث‌فول خوانندگی را از سنین نوجوانی در کافه‌های لندن شروع کرد. او کار حرفه‌ای خوانندگی را در سال ۱۹۶۴ با ترانه “As Tears Go By” آغاز کرد. این ترانه ساخته میک جگر و کیت ریچاردز از گروه رولینگ استون بود که با فیث‌فول در محافل هنری لندن آشنا شده بودند. دو ترانه‌ای که فیث‌فول پس از این خواند، „This Little Bird“ و „Summer Night“ نیز با موفقیت روبرو شدند.

در قلب دهه وحشی ۱۹۶۰

یک سال پس از آن، فیث‌فول در سن ۱۸ سالگی با جان دانبار هنرمند ازدواج کرد. این زوج جوان ماه عسل خود را همراه با شاعران “نسل بیت” در پاریس به سر برد. در اواخر سال ۱۹۶۵ فرزندشان نیکولاس (عکس بالا) به دنیا آمد، اما دو سال بعد از هم جدا شدند و فیث‌فول رابطه‌ای عاشقانه را با یکی از بزرگترین خوانندگان تاریخ راک اندرول آغاز کرد.

خواهر مورفین
رابطه میان مرین فیث‌فول و میک جگر بر ترانه‌های مشهور رولینگ استون چون „Sympathy fort the Devil“، „Wild Horses“ و „Sister Morphine“ تاثیر گذاشت. آخرین ترانه یاد شده که توسط فیث‌فول هم به خوبی اجرا شده است، اعتیاد این خواننده به مواد مخدر را بازگو می‌کند. او پس از جدایی از میک جگر بیش از پیش معتاد به مصرف کوکایین و هرویین شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ران هاوارد

افسانه‌ای پاریسی

طبق یک داستان، فیث‌فول هنگام مرگ اسرارآمیز جیم موریسون، خواننده گروه “دور”، در سال ۱۹۷۱ در پاریس در کنار او بوده است. این شایعه وجود داشت که فیث‌فول وقتی موریسون بر اثر زیاده‌روی در مصرف هرویین جانش را از دست داد، در خانه او حضور داشته است. فیث‌فول در زندگی‌نامه‌اش نوشته که تنها چیزی که این دو را به هم پیوند می‌داده این بوده که هر دو از یک فروشنده مواد مخدر خود را تهیه می‌کرده‌‌اند.

سال‌های سکوت و سپس بازگشت

پس از حدود ده سال درغلطیدن در کام اعتیاد به مواد مخدر و مدتی زندگی در خیابان‌های محله سوهو در لندن، فیث‌فول موفق شد در سال ۱۹۷۹ با آلبوم „Broken English“ به صحنه موسیقی بازگردد. ترانه اصلی این آلبوم به اولریکه ماینهوف، از بنیانگذاران سازمان آلمانی چپ رادیکال “فراکسیون ارتش سرخ” اهدا شده است. فیث‌فول اعتیادش به هرویین را در سال ۱۹۸۵ به طور کامل کنار گذاشت.

ملکه برهنه

فیث‌فول نه تنها خواننده‌ای عالی بلکه بازیگری برجسته است. او از سال ۱۹۶۰ تاکنون در بیش از ۲۰ فیلم بازی کرده، از جمله در فیلم “دختری سوار بر موتورسیکلت” در کنار آلن دلون (عکس بالا) و در نقش ملکه ماریا ترزا در فیلم تاریخی “ماری آنتوانت”.

موفقیت در جشنواره برلین
مرین فیث‌فول با بازی در فیلم تراژدی کمدی “ایرینا پالم” (عکس بالا) به اوج موفقیتش در عرصه بازیگری دست پیدا کرد. این فیلم در جشنواره فیلم برلین سال ۲۰۰۷ نامزد دریافت جایزه خرس طلایی شد و منتقدان سینمایی و تماشاگران را به وجد آورد. فیث‌فول در این فیلم نقش زن ۶۰ ساله بیکاری را بازی می‌کند که با نگاهی طنزآمیز به زندگی، گلیم خود را از آب بیرون می‌کشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مایکل داگلاس
خواننده‌ای با دوستان فراوان

فیث‌فول در عین منتشر کردن آلبوم‌های انفرادی مانند „Strange Weather“ (۱۹۸۷) و „۲۰th Century Blues“ (۱۹۹۶) با دیگر شخصیت‌های برجسته عرصه موسیقی همکاری داشته است. او برای مثال با راجر واترز از گروه پینک فلوید، متالیکا، نیک کیو یا پی‌جی‌هاروی همکاری هنری داشته است.

فرازهای کنسرت‌های مرین فیث‌فول در سال ۲۰۱۶ در اروپا را می‌توان هم اکنون از طریق سی‌دی و دی‌وی‌دی شنید و دید. آخرین آلبوم او „Give My Love To London“ در سپتامبر ۲۰۱۴ منتشر شد. البته این هنرمند لندنی خیال ندارد برای اقامت دائم به زادگاهش بازگردد و در فرانسه و ایرلند احساس خوشبختی می‌کند.

دیسکوگرافی

۱۹۶۵: Come My Way (UK-only)
۱۹۶۵: Marianne Faithfull
۱۹۶۵: Go Away from My World (US-only)
۱۹۶۶: North Country Maid
۱۹۶۷: Love in a Mist
۱۹۷۶: Dreamin’ My Dreams (aka 1978’s Faithless)
۱۹۷۹: Broken English
۱۹۸۱: Dangerous Acquaintances
۱۹۸۳: A Child’s Adventure
۱۹۸۵: Rich Kid Blues (Recorded 1971; aka True: The Collection)
۱۹۸۷: Strange Weather
۱۹۹۰: Blazing Away (Live)
۱۹۹۵: A Secret Life
۱۹۹۷: ۲۰th Century Blues
۱۹۹۸: The Seven Deadly Sins
۱۹۹۹: Vagabond Ways
۲۰۰۲: Kissin Time
۲۰۰۵: Before the Poison
۲۰۰۸: Easy Come, Easy Go
۲۰۱۱: Horses and High Heels
۲۰۱۴: Give My Love to London
۲۰۱۶: No Exit (Live)
۲۰۱۸: Negative Capability

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مرین فیث‌فول
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه